بهترین قرص برای گردن درد
نوشته شده توسط : dina

???? پس از تشخیص علائم گردن درد، انتخاب بهترین روش‌های درمان از جمله دارو درمانی اهمیت دارد. در این شرایط باید از بهترین قرص برای گردن درد بهره برد و تاثیرات مثبت و کاهش سریع درد را مشاهده نمود. در حال حاضر، مشکلات گردن یک پدیده رایج است که حدود ۸۵ درصد از جمعیت را درگیر می‌کند، به گونه‌ای که هر سال حداقل یک نفر از هر سه نفر از این مشکل رنج می‌برد.

علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز ممکن ایست به این عارضه دچار شوند. آمار نشان می‌دهد که بین ۲۰ تا ۷۰ درصد از بزرگسالان در طول عمر با گردن درد مواجه می‌شوند. فاکتورهای مختلفی از جمله حرکت نادرست گردن، بیماری‌ها و ضربه در ایجاد درد گردن دخیل هستند. در این مقاله، بهترین قرص گردن درد را بررسی می‌کنیم.

???? درمان درد گردن با قرص

انتخاب روش دارو درمانی و استفاده از بهترین قرص برای گردن درد می‌تواند به کاهش علائم این عارضه کمک کند. ستون فقرات بدن انسان از 33 مهره تشکیل شده که 7 مهره (از c1 تا c7) داخل گردن جای دارد. در این قست دیسک‌ها، مهره ها، رباط‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و سیستم عصب نخاعی قرار دارند و همه این اندام‌ها در کنترل و حرکت سر و گردن کمک می‌کنند.

اگر یکی از این قسمت ها دچار آسیب شود، گردن درد شدید رخ می‌دهد که گاهی امکان دارد این درد تا بازو، دست‌ها و شانه امتداد یابد. اما خوشبختانه، با تجویز بهترین قرص برای گردن درد از سوی پزشک، این مشکل قابل درمان است. البته این یکی از راه‌حل‌ها برای درمان گردن درد می‌باشد و در کنار آن باید از روش های دیگر بهره برد.

بیشتر بخوانید: روش درمان گردن درد در خانه

???? انتخاب بهترین قرص برای گردن درد

اگر مشکل درد گردن یا آرتروز گردن دارید، پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب بهترین قرص برای گردن درد با پزشک خود مشاوره کنید. تیم متخصص با ارزیابی دقیق و تاریخچه پزشکی شما، می‌توانند در مورد بهترین قرص گردن درد یا آرتروز گردن بر اساس وضعیت خاص شما اطلاعات دهند.

داروهای متعددی از مسکن‌ها تا داروهای ضد التهابی مثل استروئیدها می‌توانند در درمان گردن درد موثر باشند. در مواردی نیز این داروها با توجه به میزان درد و نوع دیسک گردن ممکن است به تنهایی یا همراه با درمان‌های دیگر استفاده شوند.

انتخاب بهترین قرص برای گردن درد

استفاده از استامینوفن

استامینوفن (تیلنول) یک مسکن قوی است که برای کاهش درد استفاده می‌شود. این دارو معمولاً در درمان درد ناشی از دیسک گردن به عنوان گزینه اول در نظر گرفته می‌شود. از آنجا که به صورت بدون نیاز به نسخه پزشکی در دسترس است، افراد به صورت خودسرانه از آن استفاده می‌کنند.

توصیه می‌کنیم استفاده از استامینوفن برای مدت محدود باشد، چراکه مصرف مداوم ممکن است به کبد آسیب برساند. همچنین، در صورت استفاده از این دارو به عنوان بهترین قرص گردن درد، از نوشیدن مشروبات الکلی همزمان پرهیز کنید تا خطر آسیب به کبد کاهش یابد. در مجموع قبل از شروع هر نوع درمان دارویی، مشورت با پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد.

داورهای ضدالتهابی غیراستروئیدی

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) از جمله پروفن (مورتین، ادویل) و ناپروکسن (آلیو) جز داروهای اصلی در کاهش درد و التهابات ناشی از دیسک گردن بشمار می‌آیند. این داروها مانند استامینوفن، نیاز به مصرف با احتیاط دارند، چراکه ممکن است عوارض جانبی جدی از جمله خونریزی و زخم‌های معده و روده، صدمه به کبد و کلیه را ایجاد کنند. همچنین، مصرف این داروها با احتمال خطر حمله سکته قلبی یا سکته مغزی همراه است.

توجه داشته باشید که بازدارنده‌های Cox-2 مانند سلبرکس، نسل جدیدی از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند که نیاز به نسخه پزشک دارند. این داروها ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشند.

از سوی دیگر هنگام مصرف داروهای NSAIDs، از مصرف همزمان برخی داروهای دیگر خودداری کنید تا از تداخل دارویی و مضرات احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: علائم گردن درد خطرناک + روش درمان

مسکن‌ های مخدر

مخدرها مانند کدئین، هیدروکودون و اوکسی‌کدون می‌توانند در موارد شدید به کاهش درد گردن کمک کنند. با این حال، مصرف این داروها باید با احتیاط زیاد صورت گیرد، زیرا می‌توانند باعث عوارض جانبی مانند خواب‌آلودگی، تهوع، یبوست و تنگی نفس شوند.

مصرف استروئیدها در درمان گردن درد

استروئیدها مانند پردنیزون (دلتاسون، اوراسون) باعث کاهش التهابات و درمان گردن درد می‌شوند. این داروها می‌توانند به صورت خوراکی مورد استفاده قرار گیرند و یا گاهی اوقات به صورت تزریق مستقیم در ناحیه درد تزریق می‌شوند. این داروها به صورت کوتاه مدت درد گردن را آرام می‌کنند.

عفونت، سردرد و خونریزی از شایع‌ترین عوارض جانبی تزریقات استروئیدی هستند. اثرات جانبی استروئیدهای خوراکی که عموماً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند شامل افزایش وزن، افزایش فشارخون و پوکی استخوان است.

مصرف استروئیدها در درمان گردن درد

شل کننده‌ های عضلانی

باسلوفن و سایر شل کننده‌های عضلانی، گرفتی و سفتی عضلات گردن را کاهش می‌دهند. در هنگام استفاده از این داروها نیز باید به اثرات جانبی آنها نظیر خواب آلودگی، اعتیاد به مصرف دارو و احتباس ادراری توجه کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل گردن درد چیست؟ + درمان

???? بهترین کلینیک درمان گردن درد

در کنار دارو درمانی و استفاده از بهترین قرص برای گردن درد که به آنها اشاره کردیم، بهره گیری از روش‌های درمانی دیگر نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. یکی از بهترین مراکز طب پزشکی برای درمان علائم گردن درد، کلینیک دینا است.

در این مرکز درمانی، درمان درد گردن از طریق روش‌های نوین مانند اوزون تراپی و فیزیوتراپی انجام می‌شود. روش اوزون تراپی، با تزریق مخلوط اکسیژن و اوزون به ناحیه گردن، به بهبود علائم درد، التهاب و بهبود عملکرد عضلات و مفاصل کمک می‌کند. این فرآیند به عنوان یک روش کم خطر برای درمان درد گردن شناخته می‌شود.

از سوی دیگر فیزیوتراپی در این کلینیک به عنوان یک رویکرد چندجانبه برای درمان درد گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع درمان فیزیکی شامل تمرینات تقویتی، انجام حرکات کورتیکال، و ماساژ درمانی است که به بهبود قدرت عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش درد در ناحیه گردن کمک می‌کند.

???? تیم پزشکی کلینیک دینا با استفاده از این روش‌های تخصصی، بر اساس نیازهای هر بیمار، به ارائه درمان‌های شخصی‌ و کارآمد به درمان درد گردن کمک می‌کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی با این متخصصان این مرکز درمانی با شماره زیر تماس بگیرید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

بهترین قرص برای گردن درد آن دسته از داروهایی هستند که علائم این عارضه را در درازمدت به حداقل برسانند. استامینوفن و داروهای ضدالتهابی گزینه مناسب برای کاهش و در مواردی درمان گردن درد ناشی از بیرون زدگی دیسک هستند. اما مصرف مداوم این داروها باید با احتیاط صورت گیرد تا به کبد آسیب نرساند.

توجه داشته باشید که هرگونه تصمیم در مورد مصرف قرص گردن درد باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد و نکات مرتبط با مصرف صحیح داروها از سوی بیماران رعایت شود. برای کسب مشاوره‌های لازم در مورد انتخاب بهترین قرص برای گردن درد با پزشکان متخصص کلینیک دینا در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و بهترین قرص برای گردن درد

 





:: برچسب‌ها: گردن درد , قرص برای گردن درد , بهترین قرص برای گردن درد , کیلنیک دینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: